Imagine Earth - Galaxies
Colonize Galaxies This DLC offers whole galaxies with up to 20 planets to explore and populate. They can be played both in a free endless mode or in a competitive game mode against AI corporations. The Space Station It serves as our headquarters and central hub for planetary colonies. It also enables interplanetary research and allows us to unlock extensions for city centers. Orbital Space Lift With this new high-tech construct we can move our resources and items quickly and free of charge between the planetary colonies and the space station. Extensions Extensions provide special abilities for our city centers. A maximum of 3 of them can be installed per city center. Introductory Story Campaign The DLC features a Story Campaign centered around the Genesis Seed Initiative, starring our new USN Advisor Ixas. It spans accross four planets. Galaxy-Wide Competition Each planet will generate continuous income to be used for subsequent colonies. The party that has earned the most victory points at the end of the pioneer phase is announced main administrator of the galaxy. Space Capsule Delivery City Center capsules can now pack items from the space station. We can redefine the extensions to be installed before landing.