Europa Universalis IV: Emperor
Rule a Continent or Rule the World in Europa Universalis IV: Emperor Discover new ways to expand your empire in this expansion to Paradox Development Studio’s flagship game about the early modern era. Europa Universalis IV: Emperor brings new depth and new options to your efforts to dominate the globe in the early modern world. Can you make your reign endure through the centuries? Emperor focuses on improving the game experience for European nations, adding greater depth for the Catholic states and a more energetic and interactive Holy Roman Empire. Revolutions spread like wildfire, demanding action from kingdoms that don’t want to be swept up in the feverish calls for reform. Old mechanics are reinterpreted and new options are available on a freshly redrawn map of the continent.