Endless Space 2: Harmonic Memories
The thing that separates Reflects from its kin and species could best be described as "fatalism". While other elements of the Harmony may rail and fight against Dust, seeking to avoid or lessen its disturbance of their senses, Reflects simply accepted Dust as a new part of its reality and moved on. The desire to understand Dust led it to the Academy, where curious scientists and philosophers were as eager to study this mineral specimen as it was to study their wisdom and ways...