Crusader Kings III: Legends of the Dead
What good are grand accomplishments and heroic deeds if no one sings of them after you have gone? A royal legacy is only useful, after all, if it can provide cover and legitimacy for those who come after you. Live on in the memory of your subjects and rivals in Legends of the Dead, a Core Expansion for Crusader Kings III. Crusader Kings III: Legends of the Dead adds new heroic gameplay, as you stoke the flames of your fame into a towering bonfire. - Legends: Commission an epic retelling of your family history or build your own heroic reputation through great deeds. Promote this legend, far and wide, and see how the stories of the past reverberate through the centuries, and add more glory to legendary dynasties. - Legendary Playstyle: Leverage your living legend status through new Decisions and actions, keeping the stories of your family in the minds of a continent, strengthening the legitimacy of your rule and allowing further choices. - Legendary Buildings: Your legendary reputation gives you access to new elite buildings, cementing your legacy for future generations. - Legendary Feasts: Poets and bards can ornament your celebrations with songs and odes to your greatness, inspiring your guests to spread the tale of your legendary generosity. - Court Chroniclers: Hire an official historian to spread the story of your dynasty’s great accomplishments, or use your poets and musicians to turn your actions into art. - Two New Legacies: A new Heroic dynastic Legacy for the heirs of legendary characters, even using the great deeds of ancestors to justify claims from the distant past, as well as a Legitimacy Legacy that promotes your dynasty as the true rulers of the realm. - Illness and Mourning: New diseases like the Bloody Flux, Measles and Holy Fire may ravage your court, but you can honor your deceased loved ones with dignified Funeral rites, according to your faith. - The Black Death: The greatest scourge of the Middle Ages strikes down noble and commoner alike, radically transforming the political and social environment. Prepare your realm and prepare your soul, because a rampaging plague may be the strongest enemy facing your rule. - New Art: Both life and death are given new energy with the celebrated art style that Crusader Kings III fans have come to appreciate. A new exclusive Map Table, new variants of clothing, unit models and holding designs for extra flavor.