You’ve hunted among the rolling hills of Hirschfelden and explored the iconic Layton Lake District. Now get ready to face nature’s most challenging conditions during a rare hunting expedition to Medved-Taiga National Park. Inspired by the harsh landscape of Siberia, you’ll traverse the unforgiving tundra, enter into the drunken forests and venture out on the frozen bay. Here, the weather can turn in an instant, leaving you swept in whirling snow and surrounded by cracking ice. THE PREY OF MEDVED-TAIGA Despite its grim appearance, Medved-Taiga National Park is bustling with life. You will find prey like Musk Deer, Reindeer (also known as Caribou) and Wild Boar. But larger species also roam. Hunters will face the majestic Moose, the fierce Black Bear and most unique of all – the highly intelligent and ghost-like Lynx. MISSIONS AND MEASURES The open world of Medved-Taiga National Park measures 25 square miles (64 square kilometers), the same impressive size as Hirschfelden and Layton Lake District. It features a brand new narrative with 32 missions, 50 side missions and countless unique sights to discover. You take on the role of an expert survivalist and hunter contracted to assist Alena Khasavovna and her scientific expedition. In addition to being a highly-trained climatologist, Alena hails from a reindeer herding people native to the region, offering her a unique insight into its challenges. The expedition is off to a bad start, and it's up to you to gather your group, help the locals and make sure everyone gets through the expedition in one piece. But it won’t be easy. Not everyone – and everything – wants you to succeed. SHARE YOUR EXPERIENCE Players who don't own the content themselves can join a multiplayer game set in Medved-Taiga National Park at no cost, by finding a player who owns it and simply joining their game. Multiplayer games allow hunters to compete or cooperate – the latter should prove useful in this challenging reserve. Lastly, the ATVs (available as a separate DLC purchase) are of course fully functional here. Driving on ice is as fun as it is nerve-wracking. GEAR UP, HEAD OUT Get a new set of clothes (purchasable with in-game currency) to enjoy in any of the game’s hunting reserves. And available exclusively for players brave enough to take on Siberia, there may just be a variation of one of the game’s weapons waiting for you as you progress through the brand new storyline… A WASTELAND FULL OF LIFE Medved-Taiga National Park features a dramatic environment unlike anything you’ve seen (let alone hunted within). The permafrost engulfing this region has created a massive sinkhole and forced clusters of trees to grow shallow roots, making them tilt and form the characteristic Drunken Forest. Not even the rock formations remain untouched by the elements. The impressive Lena Pillars have been ground down and shaped by the elements for millennia, slowly carving their unique silhouettes.