Sokocat: Castaway
Sokocat: Castaway is a cozy 3D puzzle adventure inspired by classic Sokoban, featuring an isometric camera and a strong focus on relaxing exploration, logical thinking, and discovery. After being shipwrecked on a vast and mysterious island, a brave little kitty begins a heartwarming journey across charming and varied environments. Explore each region, solve carefully crafted puzzles, and uncover hidden secrets at your own pace. Wander through sunny beaches, lush forests, dark caves, and the ruins of a long-lost temple. Every area introduces fresh puzzle ideas and environmental mechanics. Push boxes, manipulate the world around you, and plan your moves carefully to move forward. There are no enemies, traps, or fail states—just clever puzzles and peaceful exploration. Sokocat: Castaway is a welcoming adventure for players who love thoughtful challenges without pressure. Your kitty never dies—the satisfaction comes from learning, experimenting, and solving each puzzle step by step. Along the way, discover hidden items, tackle optional challenges, and unlock achievements that reward curiosity and careful observation. If you enjoy cozy puzzle games, island exploration, and satisfying Sokoban-style design, your next relaxing adventure starts here.