Prison Architect - Going Green
Prepare to get your hands dirty Wardens! Prison Architect: Going Green brings agriculture to your compound, introducing farming, produce exports, and a whole bunch of contraband. Key Features Fruits of Labor: Farming introduces a new type of Prison Labor, allowing prisons to grow potatoes, wheat, apples, and more. Produce can be exported or used as ingredients for inmate meals. Room to Grow: Three outdoor rooms facilitate farming: Fruit Orchard, Farm Field and Vegetable Allotment. But that’s not all, players can recruit staff Farm Workers, build a Pantry to store produce, and construct a Shed to house farming-related items. Best Buds: Inmates who enjoy nature’s beauty can grow flowers and other plants recreationally. Gardening affects inmates and gives them a positive recreation activity. Trouble is Brewing: With new crops comes new contraband. Prisoners can now secretly grow herbs in the fields and swipe kitchen ingredients to brew Booze. Fields can also become Gang Turf, so keep your guards on alert! A Greener New Deal: Prisons get an eco-friendly makeover with Solar, Wind, and Solar/Wind Hybrid power sources. Excess power created by these sustainable methods can be sold back to the grid using the Power Export Meter.