METAL GEAR SOLID 3: Snake Eater - Master Collection Version
Metal Gear Solid 3: Snake Eater is the origin story of Naked Snake and his mentor The Boss and the fifth title in the METAL GEAR series. The game is set in a deep jungle environment. Snake must find his equipment and use various camouflage which allows the player to deceive the enemy's eyes and face paint that matches the surrounding environment, providing a unique stealth gameplay experience. The game is also packed with new action elements which allow players to capture jungle animals for food and to regain stamina, and Close Quarters Combat (CQC), a combat system based on martial arts for fighting enemies at close range. An exclusive digital Screenplay Book and Master Book that details the story and characters in Metal Gear Solid 3: Snake Eater are also included. [Title lineup] Metal Gear Solid 3: Snake Eater (HD Collection version) Regional versions of the titles are available as additional downloads. [Digital book] Metal Gear Solid 3: Screenplay Book Metal Gear Solid 3: Master Book The digital books can be accessed from the game's main menu screen.