Mass Effect Genesis 2 is an interactive backstory produced by Dark Horse Comics and BioWare. Revisit the key decisions of the original Mass Effect and Mass Effect 2 that shape the final chapter of the trilogy. Mass Effect 3 is required to play Genesis 2.