Disaster Band
Disaster Band is a rhythm game that will get you hooked. Easy to pick up with an intuitive control scheme, you can play freely with all the instruments included on any given track. But there's more: Connect with your friends online and play together, perform together and party together. Or join total strangers for a jam session you will not forget. The better you get, the higher you will climb in the global rankings. Accept the challenge and rise to the top - or gain infamy as the ultimate Disaster Band. There's nothing wrong with playing wrong With the creative freedom to play any note at any time, you can practice and improvise in absolutely every song while you explore the music. Don't forget: Practice makes Perfect. And of course, perfection pays off with leads to higher scores. But where is the fun in that? With Disaster Band's dynamic sound engine even playing the wrong notes leads to neverending fun and entertainment. The music never stops There is no end to your (not so) musical journey, thanks to mod.io support. Create your own tracks and share them via PC with the community of other Disaster Bands on their way to greatness. Or import other players' songs to get into a new groove in the practice room as well as on the worldwide stage. It is your time to shine! Features * Online-Multiplayer for up to 4 players - Regardless if you host or join a game, play with friends or strangers, no matter on what system you or your buddies play: The low-latency connection makes sure, that 'more players' absolutely mean 'more fun'! * Intuitive controls - Accurate, direct and hassle-free: Disaster Band makes sure that absolutely everybody can enjoy their way to musical stardom * Mod.io support - Create your own tracks (via MIDI) and share them with the Disaster Band community.(*) * 15 instruments to choose from - Experience the songs like never before: From classical greats like violin or trombone to exotic instruments and even cats meowing or a choir there are thousands of possible combinations. (*) Please note: To create and upload your MIDI songs to Mod.io, you need access to a PC.