Desert Storm War FPS
Step into the scorching sands of the Persian Gulf, 1991. Coalition forces are pushing deep into Iraqi-held territory, and every dune, every bombed-out building, every oil-choked horizon is a potential kill zone. Desert Storm War drops you into the heart of Operation Desert Storm as a special operations soldier fighting alongside a squad of AI teammates across brutal, tactically demanding frontlines. Lead Your Squad. Hold the Line. You never fight alone. Your team of combat-hardened bot soldiers reacts to the battlefield in real time — laying down suppressive fire, flanking enemy positions, and calling out threats. But the enemy is just as organized. Opposing bot teams move with coordination and aggression, adapting to your tactics across every engagement. No two firefights play out the same way. A War That Feels Real Desert Storm War is built around one goal: authenticity. Powered by a full IK (Inverse Kinematics) character system, every soldier on the battlefield moves like a human being, not a puppet. Full Foot IK — Boots plant naturally on uneven terrain, rocky embankments, and rubble-strewn streets. No more floating soldiers or clipping feet. Arm IK — Weapons are gripped and braced dynamically. Lean against cover, climb obstacles, or crouch behind a wall and watch your soldier's arms adjust in real time. Head-Look — Characters track threats, teammates, and movement with natural head turns and gaze direction, making every NPC feel aware, alive, and dangerous. The result is a squad of soldiers that look and move like they actually belong in a warzone. Fight through a series of distinct operational levels drawn from the Gulf War conflict — desert highway ambushes, urban clearing operations in occupied Kuwait, fortified bunker assaults, and open-terrain armored pushes under the blazing Middle Eastern sun. Each level presents a different tactical challenge, forcing you to adapt your approach, manage your squad, and outgun a well-organized enemy force.