BackSlash
BackSlash is a destruction machine. It's filled with highly interactive spells, special moves, and close combat. Fight your friends in one-on-one battles, challenge the AI, or try your hand at over 2 dozen quests. Inspired by classics of fighting and modern battle games alike, BackSlash explores a new and accessible way to enjoy technical fights. Easy to learn, hard to master, its unique style combination system and accelerating duels will offer you fast tactical situations under a constant power feedback. Players can access all of their selected clans' spells from the beginning without having to learn complicated controller inputs - you can cast spells with just the press of a button. In the world of Angwaii, a duel is a dance of death and destruction where any style can be combined and everything can be destroyed. Find your very own style, outsmart your opponent with mind and skill to dominate. Made by Thomas Olsson at Skeleton Crew Studio in Kyoto, Japan, BackSlash was born under influences such as intense PVP experiences, Japanese action anime and Hong Kong kung-fu cinema. BackSlash is a one-man team made game supported and produced by experienced artists and game developers.