Backrooms: Escape Together
Backrooms: Escape Together is a co-op survival horror game featuring lifelike graphics, proximity voice chat and horrifying entities. You and up to 5 friends must make your way through 11 fully procedurally generated levels using what's available to you to progress deeper into the Backrooms. Every level is a mini-adventure of its own, hosting unique gameplay, puzzles, lootable items, environments, and entities. Levels will be added constantly throughout early access as we grow the game into the best multiplayer experience to date. PROCEDURAL GENERATION Everything is re-generated on the fly after every level attempt. No two rooms, hallways, or encounters are the same offering unparalleled replay-ability. Each level's procedural generation algorithm is meticulously designed to capture the essence of the Backrooms. HORRIFYING IMMERSION Made in Unreal Engine 5, Backrooms: Escape Together's lifelike visuals and spatialized audio work to remove every possible immersion barrier between you and the game. You will feel as if you truly are a lost wander, stuck in the Backrooms. 6 PLAYER CO-OP - Enter the Backrooms alone or team up with 5 others for a total of 6-player co-op. - Enjoy hilarious tension relieving moments as you watch your friends die from the horrors you encounter - Dynamic proximity voice chat adapts to walls, rooms, and new environments on the fly - Host private lobbies for your friends only or join a public lobby for an adventure with a stranger TRUE TO THE LORE Every entity, level, exit, and design decision has been based on the online lore of the Backrooms. We take lore accuracy seriously. As a team of researchers, you are tasked to explore the liminal labyrinth. However, after completing your research duties, an elevator malfunction leaves you with only 2 objectives, survival and escape.