Asterix & Obelix - Mission Babylon
This time, our heroes leave their beloved village for a long journey through the Parthian Empire, a faraway kingdom under threat from Roman invasion. Their mission? To save Monipehni, the King of the Parthians, who has fallen victim to a deadly poison brewed by Bahmbuhzeli, a treacherous sorcerer allied with Caesar. Along the way, they will need to gather the ingredients for the antidote while fending off fierce Roman legionaries. They will also lend a hand to local villagers in exotic and enchanting landscapes. Thanks to their courage, their legendary resourcefulness and plenty of well-placed slaps, Asterix and Obelix will push back the invaders and prove that the indomitable Gauls are unbeatable, no matter how far from home they may be! Experience a story full of humour, epic battles and unforgettable encounters in a thrilling platform game! - Embark on an unforgettable adventure with Asterix and Obelix, in local co-op or solo! - Dive into a brand-new, action-packed story bursting with humour, twists and turns! - Explore four stunning worlds, each with their own iconic settings and landmarks, including an exclusive new destination: the legendary city of Babylon. - Relive the action across twenty replayable levels, featuring a wide variety of enemies. - Face off against formidable bosses and give the Roman legionaries a thrashing they won’t soon forget in epic combat!