Undisputed
Boxing is Back! Undisputed is an authentic boxing game developed with care by dedicated fight fans, alongside the professional boxing community. Innovative & Authentic Boxing Gameplay Boxing isn’t just about throwing punches. The ring is a strategic battlefield where fighters can choose an angle of attack, set up traps, and outsmart opponents through clever tactics. That’s why we’ve added several layers of fight mechanics to Undisputed, giving more control than ever to master The Sweet Science. Play through the epic journey from amateur boxing tournaments, all the way to becoming Undisputed Champion, in the true-to-life Career Mode. Create your own fighter with Character Creator, customizing everything from build, to tattoos, to shorts and gloves. Revolutionary footwork mechanics, including a Loose Movement toggle to help you get around the ring with ease, and Flat-Footed Movement when your stamina drops. More than 60 individual punches. Punch from multiple angles and directions. Feint to set up a trap and counter. All the tools needed to be a defensive wizard. Slip punches, weave, dodge, and block. Physics-driven interactions, so punches can sometimes go around or even through the guard. Up close and personal inside fighting like never before. 50 Attributes & Traits to differentiate styles and capabilities of fighters. Multiple AI styles and difficulty settings for everyone from amateurs to pound for pound masters. The World of Boxing We’ve licensed and collaborated with real-life boxers, governing bodies, and brands to bring unprecedented authenticity to Undisputed. 70+ licensed fighters – with more to come! From legendary names like Muhammad Ali and Sugar Ray Robinson to boxing’s modern champions, including Canelo Álvarez, Terence Crawford, and Tyson Fury. An exciting Women’s Division with trailblazers Claressa Shields, Katie Taylor, Jessica McCaskill, Seniesa Estrada and Ebanie Bridges. The WBC, British Boxing Board of Control, and other real-life boxing organizations. Boxing equipment and apparel brands steam such as Everlast, Empire Pro Tape, and Adams Footwear. Punch stats and presentation featuring CompuBox. Fighter introductions by the legendary Jimmy Lennon Jr. Distinguished referee Kenny Bayless. Immersive Sights & Sounds We’ve taken great care to make sure Undisputed looks and feels like boxing should. Incredibly detailed boxer models, utilizing the latest scanning technology. Customize your professional fighters with ring attire, taunts and ringwalk music for the ultimate in authenticity. Fight all over the world, with venues ranging from Japanese stadiums to SouBoxing is Back! Undisputed is an authentic boxing game developed with care by dedicated fight fans, alongside the professional boxing community.