The Matrix vågner: En Unreal Engine 5-oplevelse
'The Matrix vågner: En Unreal Engine 5 -oplevelse' er en gratis, banebrydende filmisk teknologidemonstration med en interaktiv, åben verden, der kombinerer kraften fra Xbox-serien X/S med UE5. Et originalt koncept skrevet og filmisk instrueret af Lana Wachowski og James McTeigue, denne banebrydende teknologidemonstration indebærer optrædener fra Keanu Reeves og Carrie-Anne Moss, der genoptager deres roller som Neo og Trinity, mens de også – i en blanding af det virkelige og uvirkelige – spiller dem selv. Mange fra VFX-holdet fra den originale film fandt sammen til den digitale udførelse af oplevelsen, inklusiv John Gaeta, Kim Libreri, Jerome Platteaux, George Borshukov og Michael Gay, i et samarbejde med teams fra både Epic Games og partnere såsom SideFX, Evil Eye Pictures, WetaFX (tidligere Weta Digital) og mange andre. Demonstrationen morpher fra utrolig, realistisk film til en oplevelse i hurtigt tempo med en tredjepersonslejemorder, komplet med en action-pakket sekvens med biljagt, og bidrager også med en rig og enormt detaljeret, åben verden at udforske, alt samen inden for 'The Matrix-universet`. Download nu for at opleve fremtidens interaktive historiefortælling og underholdning med UE5."