Risen
Faranga har brug for en ny helt – vil du træde til? Dyk ned i Risens dystre og atmosfæriske verden, hvor enhver handling har konsekvenser. Behersk sværdet, lær stavkampens kunst, eller bliv en magtfuld magiker, mens du baner dig vej gennem et land fyldt med mystiske jordskælv, frygtindgydende monstre og ufattelige skatte. En mystisk vulkansk ø. Faranga-øens kraftige skælv er et dårligt varsel for indbyggerne. Gamle templer er steget op af jorden og har medbragt bizarre væsner, der terroriserer området. Frygt og panik spreder sig i befolkningen. Er håbet ude? En magtfuld gruppe, der kalder sig selv "Inquisitorerne", har gjort det til deres mål at sætte en stopper for disse begivenheder. De sender en ekspedition til Faranga, men en voldsom storm får fat i skibet og de kuldsejler. En helt vil komme. På mirakuløs vis overlever du skibsforliset og strander alene på den vulkanske ø. Du er fanget midt i oprør, tyranni og mystiske ritualer. Det er op til dig at afgøre, hvilken vej skæbnens pendul vil svinge.