Oplev udfordringen ved at trække en nations fragtindustri på ryggen af dine 4 000-hestekraftskuldre. Håndter imponerende bjergkæder og blændende ørkener, mens du transportere tonnage gennem de snoede kurver i Californien med Train Sim World 3: Cajon Pass. Krav ombord på ES44C4, som er et designmesterværk, det mest moderne elektriske lokomotiv, som er i stand til at yde en utrolig trækindsats. Drevet af BNSF i hundredvis, arbejder dette monster af en maskine let med enhver tung last og er klar til at kæmpe med de hårde grader og barske forhold i Cajon Pass. Sæt dig ned i den klassiske førerhus i den ærværdige SD40-2, en amerikansk helt, som er kendt i hele landet for sin dominerende service i fordums tid. SD40-2 er nu en veteran, som nøjes med sekundære pligter, så du vil have ansvaret for lokal drift og skift i parker og industrier.