Byg et bedre rumimperium i Stellaris: Utopia Stjernerne har kaldt på dig i årtusinder, og nu vandrer du blandt dem. Et univers af muligheder er åbent for din art, som tager sine første spæde skridt ud i det ukendte. Her kan I vende ryggen til den splittende politik på jeres hjemplanet. Her kan I opbygge noget nyt. Her kan du forene dit folk og opbygge det perfekte samfund. Kun i rummet kan du bygge utopia. Utopia er den første store udvidelse til Stellaris, det anmelderroste science fiction-strategispil fra Paradox Development Studio. Som titlen antyder, giver Utopia dig nye værktøjer til at udvikle dit galaktiske imperium og holde dit folk (eller fuglefolk eller talende svampe) glade. Skub din art længere ud i galaksen med nye bonusser, eller bliv tættere på hjemmet, før du slår til mod alle, der vil udfordre dig. Utopia bringer et væld af ændringer til Stellaris, herunder: MEGASTRUKTURER Byg vidunderlige strukturer i dine systemer, herunder Dyson-sfærer og ringverdener, der giver både prestige og store fordele til din race. HABITATSTATIONER Etabler rumstationer, der kan huse flere indbyggere, og som fungerer som planeter i et lille og begrænset imperium. OPSTIGNINGSFORDELE Saml Unity-point, og indfør traditioner for at låse op for opstigningsfordele, der giver dig mulighed for at tilpasse dit imperium på unikke måder. Følg en af de tre ruter, og opnå biologisk beherskelse, opgiv dine biologiske former i en syntetisk evolution, eller frigør din arts fulde psioniske potentiale gennem transcendens. INDOKTRINERING Påvirk primitive civilisationer, og få dem til at tage din etik til sig ved hjælp af observationsstationer, og forbered dem på oplysning eller annektering. ADVANCERET SLAVERI Maksimer fordelene ved slaveri ved at tildele specifikke roller. Få dem til at tjene andre Pops som husslaver, kæmp for dit imperium som kamptrolde, eller hold dem som husdyr for at brødføde dit folk. AVANCEREDE REGERINGER Vedtag unikke samfundsforhold og myndigheder for din regering. Spil som en Fanatic Purifier og undgå alt diplomati, bliv en Hive Mind for at undgå politiske stridigheder, eller skab et imperium med flere arter, der er født af synkretistisk evolution.