SOMA
Radioen er død, maden er snart slut og maskinerne er lige begyndt at tro, at de er mennesker. Undervandsanlægget PATHOS-II har lidt en utålelig isolation, og vi skal træffe nogle svære beslutninger. Hvad kan der gøres? Hvad giver mening? Hvad er der tilbage at kæmpe for? Træd ind i SOMA's verden og mød rædsel dybt begravet under havets bølger. Gå på opdagelse blandt aflåste terminaler og hemmelige dokumenter for at finde frem til sandheden bag kaoset. Led efter de sidste overlevende indbyggere og tag del i de begivenheder, der i sidste ende vil afgøre anlæggets skæbne. Men vær forsigtig, farerne lurer om hvert hjørne: korrupte mennesker, vanskabte væsener, vanvittige robotter og endda en gådefuld, allestedsnærværende kunstig intelligens. Du skal finde ud af, hvordan du klarer hver enkelt af dem. Blot husk på, du kan ikke kæmpe igen, så enten overlister du dine fjender eller også gør du dig klar til at løbe.