Skábma - Snowfall
Skábma – Snowfall er et unikt og banebrydende spil, der bygger på samefolkets historier og kultur. Udforsk skønheden i de nordiske lande i en verden, hvor de gamle lejrbålshistorier vækkes til live! Brug dit intellekt for at løse hovedbrud og gennemføre platformsudfordringer i dette historiebaserede adventurespil i tredjeperson. Red dit hjem! Dagligdagen i en samelandsby bliver afbrudt efter en ulykke ved et afbrændingsdepot. En mystisk sygdom spreder sig og påvirker alt fra naturen til befolkningen og dyrene. Du spiller som Áilu, en ung samerhyrde på jagt efter en forsvunden rensdyrkalv. Mysteriet bag den voksende uro hænger måske sammen med den gamle, fortryllede tromme Goavddis, som Áilu finder. Tiden er ved at løbe ud for de, der er ramt af sygdommen, men de gamle samerhealere, noaidiernes, glemte viden lever stadig inde i trommen. Det, der er tabt, kan man finde igen! Find de fire hjælpeånder, og genskab forbindelsen til naturen for at finde årsagen til sygdommen. Det er tid til at blive nutidens noaidi! Vigtige funktioner Historiedrevet En unik historie med forbindelse til det mest nordligt placerede oprindelige folk i Europa: samerne. Oplev filmsekvenser indtalt på samisk, og bliv opslugt af eventyret. Hjælpeånder Find de fire hjælpeånder Skuolfi - uglen, Guovža - bjørnen, Čámsa - ørreden og Rieban - ræven, der hver især har unikke kræfter, som påvirker dine bevægelser og mulighed for at reagere på den sygdom, der spreder sig i Sameland. Brug trommens kræfter Brug din tromme og hjælpeåndernes kræfter for at afsløre de usynlige elementer i den arktiske natur. Følg sporene for at finde samleobjekter, ånder og træer, som kan hjælpe dig videre gennem forhindringer og hovedbrud. Bjergtagende nordisk verden Oplev det mystiske landskab på tværs af den fysiske verden og åndeverdenen, mens du lytter til fortryllende musik, inklusive traditionel samisk joik-sang fra den prisvindende Hildá Länsman. Udforsk Áilus verden, find bedstefarens familieskatte og noter om udefrakommendes syn på samekulturen. Fang harer og tal med ånderne for at lære mere om spillets verden og samernes historier. Oplev et eventyr, hvor vildnisset og åndeverdenen mødes!