Prison Architect: Xbox One Edition
Tag kontrol over konstruktion og drift af et fængsel med maksimal sikkerhed i dette kritikerroste smid-dem-bag-tremmer-spil på Xbox One! Dit design, deres skæbne Ønsker du at kontruere og styre et fængsel, der tilbyder rehabilitering og fredelig sameksistens blandt indsatte og skabe social orden, hvor der tidligere var kaos? Eller vil du skabe et fængsel, der fuldstændigt tilsidesætter menneskerettigheder, pålægger bevidst hårdhed og som er blottet for velvære og frihed? Valget er dit. I Prison Architect vil du få effekten af dit store design at se gennem dine indsattes liv, om det bliver et utopisk center for rehabilitering, et brutalt supermax-fængsel eller noget midt imellem. Selv når alle dine indsattes behov er opfyldt, så skal du huske én ting - det er stadig et fængsel, og der er ingen, der virkelig ønsker at være der. Start din rejse ind Prison Architect-verdenen ved at spille Fængelshistorier (kampagne). Her vil du lære, hvordan det gøres ved først at udstyre et lille fængsel med alt, der skal bruges for at udføre den første henrettelse. Derefter skal du håndtere nødsituationer i større og større fængsler. Du vil hurtigt lære at håndtere flammehelveder, gidselsituationer og store optøjer. Hvis klarer alt det, så lader borgmesteren dig konstruere og styre en helt ny institution, hvor du kan skabe dit drømmefængsel. Kontruer og styr et fængsel med maksimal sikkerhed Når du er klar til at begynde at bygge dit eget fængsel i Arkitekt-tilstand (sandkasse) kan du enten vælge at tage kontrol over et af flere allerede byggede fængsler med det samme, eller du kan bygge et nyt helt fra bunden. Du er både arkitekt og fængselsinspektør og styrer dermed alle detaljer i dit fængsel, alt fra at bygge nye celler og faciliteter til ansættelse af personale og oprettelse af reformprogrammer – samtidigt med at du skal tage dig af informanter, smugleri, bandekrige, optøjer og meget mere! Når dit fængsel er bygget, kan du gå online med Vagternes verden og dele dine motiver med gruppen. Du kan også se og spille andre arkitekters fængsler fra hele verden!