Irem Collection Volume 1
Glæd dig til noget stort: Volume 1 af den monumentale Irem Collection. Hvis du elsker retrospil eller er på udkig efter en ny udfordring, er Image Fight-serien og X-Multiply klassiske skydespil, som du bare må prøve. Spillene blev oprindeligt udgivet i arkadegenrens guldalder i slutningen af 80'erne og starten af 90'erne og er siden blevet kultklassikere blandt retrospilelskere. Image Fight, der blev udgivet i 1988, satte standarden for serien med et udfordrende gameplay og en imponerende grafik, der var forud for sin tid. Det blev startskuddet til en kort spilserie, der blev berømt for sine kreative kampmekanikker og sin utroligt høje sværhedsgrad. Image Fight 2 fra 1992 byder på et endnu mere actionfyldt gameplay og endnu flere spændende funktioner. Indtag rollen som en anime-protagonist i et levende sci-fi-univers, og lad dig rive med af smukke mellemsekvenser bragt til live med stemmeskuespil. X Multiply, en spin-off af den oprindelige Image Fight-serie udgivet i 1989, tager gameplayet og spilperspektivet i en ny retning: fra top-down til side-scrolling. Det overordnede tema ændrede sig lige så radikalt med menneskekroppen som spilunivers: Hele spillet foregår i en menneskekrop, en biologisk verden fyldt med bittesmå organiske fjender og forhindringer. Spillet er kendt for sit udfordrende gameplay og sin smukke grafik – herunder tentakler med fysikbaserede animationer – der var blandt det bedste, som datidens arkader havde at byde på.