Fishing Sim World: Pro Tour indeholder et autentisk karrierespil, hvor du arbejder dig op til at blive elitefisker. Spil mod over 100 af de bedste fiskere på planeten såsom Ali Hamidi, og fang karpe, bars og rovfisk. Få sponsortilbud, indtægter og følgere på sociale medier. I brugerdefineret multiplayer kan du vælge reglerne og spille mod venner online. Vælg forskellige indstillinger såsom antal runder, længden på konkurrencen og arter. Deltag i onlineturneringer i 'Dovetail Fishing League', og prøv at blive 'Månedens lystfisker'. Brug alle dine færdigheder, og lær at mestre de 10 fiskesteder, herunder de berømte søer Gigantica og Manor Farm i Linear Fisheries. Prøv hundredvis udstyrsgenstande fra over 50 partnere som har givet licens til at bruge deres produkter, bl.a. Korda og RidgeMonkey, og fang de 29 fiskearter som hver har deres egne adfærdsmønstre, afhængigt af vejrforhold og tid på dagen.