Afslut din rejse gennem ARK's verdener i 'Udryddelse', hvor historien begyndte og slutter: på jorden selv! En Element-inficeret, hærget planet fyldt med fantastiske skabninger både organisk og teknologisk, Jorden holder både fortidens hemmeligheder og nøglerne til sin frelse. Som en veteran Overlevende, der har erobret alle tidligere forhindringer, venter din ultimative udfordring: Kan du besejre de gigantiske roaming-titaner, som dominerer planeten, og fuldføre ARK-cyklen for at redde Jordens fremtid?