Overvældende, dårligt stillede ARK med et gennemtænkt underjordisk biomsystem står overlevende overfor eksotiske nye udfordringer i modsætning til noget før: ekstremt radioaktivt sollys og miljøfarer, zipliner, vinger, klatredskaber, hulhuse, opladningsbatterier og langt mere sammen med en stabil af ekstraordinære nye væsner venter inden for de mystiske dybder. Men pas på den 'navnløse': uholdbare, element-infunderede humanoider, der er udviklet til ondskabsfulde lyshærende monstrosities! På Aberration vil overlevende afdække ARKs ultimative hemmeligheder og opdage, hvad fremtiden holder i butikken for dem, der er stærke og kloge nok til at overleve! En ark gik forkert Aberration placerer overlevende på en beskadiget ARK: dens indre atmosfære er lækket væk, hvilket resulterer i en hård overflade med intens stråling og en overflod af frodige biomer under jorden. Med vedligeholdelsessystemerne i denne ARK-funktionsfejl præsenterer de mange farer, skabninger og natur af miljøet en spændende ny verden at udforske og mestre. Tamme nye væsner Den intense stråling af Aberration har ført til utrolige genetiske mutationer, hvilket resulterer i nye skabninger med fantastiske evner! Bl.a. klatre op på mure og glide gennem luften bag på en kamouflerende kameleonlignende 'Rock Drake', hold mørket i bugt med en venlig 'Lantern Pug', tag og smæk flere skabninger samtidig med en massiv 'Cave Crustacean' ', eller - hvis du er talentfuld nok til at tæmme en - beordre den forgæves' navnløse dronning 'for at imprægnere dine fjender med en forfærdelig reproduktiv bryst-burster! Håndværk over 50 nye genstande Nye værktøjer er til stede for at overleve på Aberrations verden, samtidig med at der åbnes mange muligheder for nye konkurrencedygtige og samarbejdsvillige scenarier. Traverse ARK ved hjælp af cave-klatring plukker, svæveflyvinger og ziplines. Lær avancerede engrammer til at dominere det hårde miljø, beskyt dig selv med hazmat outfits, oplad lanterner, batterier, glødstikker, jernbanevåben og meget mere. Trives ved at samle nye ressourcer, bruge fiskekurve, gasforsyninger, befæst dit hjem i hulerne ved hjælp af klippestrukturer og meget mere! Erobre nye udfordringer Jordskælv, strålingseksponering, gaslækage og elementkamre er blandt de mange farer, som overlevende lærer at kæmpe med Aberration's varierede biomer, både over jorden og under overfladen. Men blandt de største udfordringer på denne ødelagte ARK er hierarkiet af uholdbare navnløse, der kræver konstant årvågenhed og lad energi for at forsvare sig imod! Og i den dybeste dybde af Aberration, vil deres skræmmende - alligevel en eller anden måde bekendt - mester venter ... vil du være blandt de overlevende, der er stærke nok til at møde ham?