Arx Fatalis
REJS TIL VERDENEN ARX Udforsk en fantasy-verden I dette roste førstepersonsrollespil fra Arkane Studios skal spilleren ud på en fantastisk rejse til fantasiverdenen Arx. Der er uro overalt i Arx, som er bragt til randen af ødelæggelse på grund af en voldsom krig. Solen er forsvundet fra himlen, og Arx er nu indhyllet i et evigt mørke, hvilket har tvunget indbyggerne til at søge tilflugt i miner under jorden. Efterhånden som lagrene af mad og drikke svinder ind, bliver krigene endnu mere desperate, da alle racer – trolde, gobliner, rottemennesker og mennesker – kæmper for overlevelse. Nu er der kommet en ny ondskab til den solløse verden i form af guden for ødelæggelse, Akbaa. Det er op til dig at besejre Akbaa og redde Arx fra hans rædselsregime. Du får brug for tapperhed og snuhed, hvis du vil afsløre den længe skjulte hemmelighed om Arx. På din episke færd skal du udforske ældgamle ruiner, byer, der myldrer af liv, forladte miner, samt finde legendariske artefakter og stå ansigt til ansigt med frygtindgydende fjender. Opbyg din mester Du bliver helten i en verden under jorden. Skab en figur, der kan tilpasses, og fordel evnepoint i kategorier som besværgelser, våben, rustninger og list for at opbygge din mester. Udøv kraftfuld magi Gør det af med fjendtlige væsner med et innovativt udøvelsessystem med 50 kraftfulde besværgelser. Ved hjælp af musen kan du tegne runer i luften og kombinere håndbevægelser for at slippe kraftfulde magiske evner løs. Udstik din egen vej igennem en fængslende verden Arx Fatalis blander intelligent historiefortælling med ikke-lineært gampelay og udfordrende hovedbrud, og hvert eneste valg, du foretager i spillet, kan få drastiske konsekvenser for verdenen. På ægte Arkane-vis lader spillet dig vælge din egen spillestil og vej med flere mulige udfald, der afgøres af dine beslutninger.