Let op: voor de volledige ervaring raden we het bezit aan van WCML: Preston - Carlisle, die apart verkrijgbaar is. De Class 86 kwam halverwege de jaren 60 in dienst op de pas geëlektrificeerde West Coast Main Line. In tegenstelling tot de nieuwere Class 87 heeft de 86 een maximale snelheid van 100 mph vanwege het lagere vermogen. Een ander verschil met de 87 is de dichtgelaste headcode-box en de karakteristieke driedubbele voorruit. In Train Sim World biedt de Class 86/2 een schat aan extra variatie voor WCML: Preston - Carlisle. De 86 en splinternieuwe Mk2F-rijtuigen worden ingezet op trajecten door het hele land, net als de nieuwe Mk1 RMB voor al je British Rail-buffetbehoeften. Iemand zin in een sandwich? Maak een ritje met de 86 in vijf nieuwe scenario's of test hem uit met Free Roam (Vrij verkennen) op elke gewenste route! Voeg de nieuwe Mk2F-rijtuigen en de Mk1 RMB Buffet Car toe aan je treinverzameling in de Formation Designer (Samenstellingsontwerper) voor je eigen treinreizen.