Age of Mythology: Retold – Heavenly Spear
Age of Mythology: Retold – Heavenly Spear Een nieuw pantheon verrijst. Een legende ontwaakt. Voer het bevel over de goden, helden en yokai uit Japan in Heavenly Spear, een gloednieuwe uitbreiding voor Age of Mythology: Retold. Speel een meeslepende campagne, gebruik de krachten van machtige Japanse goden en voer het bevel over samoerai en mythische yokai om de overwinning te behalen. Van boerin tot held Heavenly Spear gaat over Yasuko, een vreedzame boerendochter wiens leven verandert als ze op het platteland een verborgen magische speer vindt. Terwijl een oorlog dreigt en chaos zich over het land verspreidt, komt Yasuko terecht in een wereld van goden, monsters en sterfelijke ambities. Onder begeleiding van Akari, de bewaker van de speer, moet Yasuko de geheimen van het relikwie ontrafelen en voorkomen dat het in handen valt van Kagemasa, een meedogenloze krijgsheer die de zonnegodin Amaterasu gevangen wil nemen en zelf een god wil worden. Yasuko's avontuur bestaat uit 12 speciaal ontwikkelde campagnemissies, elk vol filmische verhalen, onvergetelijke personages en steeds grotere belangen. Onderweg neemt ze het op tegen mythische beesten, smeedt ze goddelijke allianties en neemt ze het uiteindelijk op tegen Kagemasa in zijn monsterlijke vorm om het evenwicht in de wereld te herstellen. Een uniek pantheon Ontketen de macht van 12 nieuwe goden, elk met unieke speelstijlen, godenkrachten en strategische mogelijkheden. Laat de donderende trommels van Raijin ontwaken, vaag hele legers van de kaart met de woeste wind van Fujin of roep Watatsumi's wervelende drakentyfoon op om je vijanden te verwoesten. Met elke Japanse god kun je het slagveld weer op een andere manier domineren. Geesten, zwaarden en schaduwen Mythische eenheden combineren iconische Japanse folklore met inventieve gameplay: - Kitsune: vossengeesten die dienen als verkenners en eenheden in de buurt versterken, waardoor ze perfect zijn voor het verzamelen van informatie en het ondersteunen van aanvallen. - Shinigami: een angstaanjagende geest die met zijn schreeuw vijanden afschrikt en respawnt in een krachtigere vorm als hij wordt verslagen. - Tengu: gevleugelde meester-zwaardvechters die zich in de strijd mengen. Samoerai: bekwame menselijke soldaten die met elke overwinning krachtiger worden. - Shinobi: kundige moordenaars en saboteurs die razendsnel kunnen ontsnappen. Nieuwe kaarten, nieuwe strategieën Vecht op zes nieuwe multiplayer- en Veldslag-kaarten, geïnspireerd op de heilige bergen, mistige bossen en mythische landschappen uit de Japanse legenden. Deze kaarten zijn meer dan slagvelden. Het zijn levende mythologieën die klaar zijn om te worden veroverd. Of je het nu online tegen vrienden opneemt of je bouwkwaliteiten perfectioneert in solo-veldslagen: deze nieuwe omgevingen bieden nieuwe tactische uitdagingen en strategische diepgang.