4000 beygir gücündeki omuzlarında bir ülkenin nakliye endüstrisini taşımanın zorluğunu yaşa. Train Sim World 3: Cajon Pass ile California'nın dolambaçlı kıvrımlarında ağır yükleri taşırken nefes kesici sıradağların ve kör edici çöllerin üstesinden gel. İnanılmaz bir çekiş gücü sağlayan, ustalıkla tasarlanmış son teknoloji bir dizel elektrikli lokomotif olan ES44C4'e bin. BNSF tarafından yüzlercesi çalıştırılan bu canavar makine, her türlü ağır yükün üstesinden gelebilir ve Cajon Pass'in keskin rampaları ve zorlu koşullarıyla savaşmaya hazırdır. Geçmiş yıllardaki ana hat hizmetiyle ülke çapında tanınan, adeta bir Amerika ikonu hâline gelmiş kıymetli SD40-2'nin klasik makinist kabinine otur. Artık bir emektar olan SD40-2 ikincil görevlerde kullanılıyor, bu nedenle yerel çalışmadan ve sahalarla endüstriler arasında geçiş yapmaktan sorumlu olacaksın.