Asterix & Obelix XXL: Romastered
Asteriks ve Oburiks, Romalıların da bulunduğu bir serüvenle XXL bir dönüş yapıyor! M.Ö. 50 yılındayız. Galya'nın tamamı Romalıların işgali altında. Tamamı mı? Hayır, yenilmez Galyalıların yaşadığı küçük bir köy hala ve daima istilacılara karşı koymaya devam ediyor. Babaorum, Aguarium, Levdanum ve Petitbanum askeri kamplarına konuşlanan Roma garnizonları için de yaşam kolay değil. Köylülerin günlük olağan işlerini sürdürmeye devam ettikleri, bu küçük Armorika köyünde hala barış hakimdi. İki kafadar olan Asteriks ve Oburiks yabandomuzu avlıyor, demirci ile balıkçı kavga etmeye devam ediyor, köyün şerif kalkanının üzerine tünemiş vaziyette köy meydanında dolaşıyordu. Ama güzel bir gün, avla geçen bir günün ardından, Asteriks ve Oburiks köyü Romalılar tarafından yağmalanmış halde, alevler içinde bulur! Asteriks ve Oburiks, İdefiks ile birlikte köylülerin imdadına koşar. Seyahatleri boyunca, köylüleri İmparator Sezar'ın pençesinden kurtarmak için Normandiya, Yunanistan, Helvetia, Mısır ve nihayet Roma'yı ziyaret edecekler...