Summer Bonus Episode är tillgänglig för spelare som äger Full Experience eller kombinationen av Intro Pack + Upgrade Pack, utan någon extra kostnad. För alla andra spelare kommer Summer Bonus Episode att gå att köpa separat senare, tillsammans med ett tredje bonusuppdrag för ett och samma pris. Då kommer de som äger Full Experience och Upgrade Pack även att få tillgång till det tredje bonusuppdraget utan någon extra kostnad Summer Bonus Episode består av två separata ICA-uppdrag och följer Agent 47:s första resor till både Sapienza och Marrakesh - de är inte en del av huvudberättelsen. Dessa lekfulla uppdrag ger spelare en mängd nya och underhållande Challenges och Opportunities i spelet, samt en helt ny miljö för Escalation Contracts och Elusive Targets. THE ICON: När staden Sapienza tas över av ett filmteam som spelar in en ny sci-fi-blockbuster, måste Agent 47 försöka pensionera en av skådespelarna i förtid under en klimaktisk scen som filmas sent på natten på torget. A HOUSE BUILT ON SAND: I Marrakesh livliga nattmarknad är en mullvad för ett stort byggföretag på väg att sälja hemligheter till deras största rivaler. Agent 47 har fått i uppgift att se till att läckan stoppas där.