Välkommen till den soliga kuststaden Sapienza, en folktät plats full av utmaningar och packad med möjligheter för den kreative lönnmördaren. Spåra Silvio Caruso och förstör ett dödligt virus i detta mångfacetterade uppdrag. Denna plats innehåller många utmaningar, mål, vapen, utrustningar, startplatser, förvaringsställen och platsbemästringar, liksom en hel medelhavsstad att utforska. Det charmiga Sapienza har mörka hemligheter och gripande berättelser överallt, precis som alla andra platser i HITMAN.