Akcja Generation Zero toczy się na pełnym niebezpieczeństw archipelagu Östertörn w Szwecji. Twój niegdyś spokojny dom został zaatakowany przez tajemnicze i śmiertelnie groźne maszyny. Teraz musisz walczyć o przetrwanie, prowadząc partyzanckie działania przeciwko wrogim siłom. Staw czoła niebezpieczeństwu w otwartym świecie Odkrywaj ogromną mapę zainspirowaną epoką zimnej wojny w Szwecji – zagrożenie czyha na każdej ulicy, w każdym lesie i w głębiach każdego bunkru. Prowadź wojnę partyzancką Staczaj zacięte walki z inteligentnymi maszynami. Podejmij walkę samotnie lub w grupie liczącej do czterech osób. Czy przechytrzysz przeciwnika, który został stworzony tylko po to, by na Ciebie polować? Rozwijaj swoje umiejętności Znajduj nowe sposoby walki z maszynami, zdobywając doświadczenie i wyciągając wnioski z każdego starcia. Zbieraj części pokonanych przeciwników, by tworzyć sprzęt, broń i amunicję. Wznoś bazy i fortyfikacje w różnych częściach wyspy. Odbij swój dom z rąk wroga! Odkryj tajemnicę inwazji maszyn Ustal, co naprawdę wydarzyło się w Östertörn.