Dr Zomboss uwielbia technologię niemal tak bardzo jak mózgi. Jego pragnienie posiadania najnowocześniejszych gadżetów i brak poszanowania dla własności intelektualnej sprawiły, że Zomboss stworzył Grass Effect Impa i Z7-Mecha do walki o przyszłość Zomburbii. Z7-Mech jest najlepiej zbudowanym zabójcą roślin na świecie. Wyposażono go w karabin B.P.P, zomni-klucz i ceramiczny pancerz z kinetyczną podszewką. Został stworzony do wzmacniania obrażeń technologicznych, biotycznych i od broni.