Hunt: Showdown - The Son of Gunpowder
To DLC zawiera jednego legendarnego łowcę, dwie legendarne bronie oraz jeden legendarny przedmiot zużywalny: - Konspirator (łowca) - Popioły Korony (Martini-Henry IC1) - Królewski Sabotaż (Scottfield Model 3) - Furia Praojca (zastrzyk zdrowia) Na pokładach brytyjskiej floty na Atlantyku zaczęły się rozchodzić plotki – wśród marynarzy czaił się zdrajca. Dwa statki, które zatonęły przy Zielonym Przylądku, nie poszły na dno przez przypadek. Sprawca musiał być jednym z ocalałych, których przesłuchiwano. Trójkę uznano za konspiratorów i wyrzucono za burtę, ale tej samej nocy zatonął kolejny okręt. Żołnierze wpadli w furię, a oficerowie dokonali egzekucji na wszystkich pozostałych marynarzach, którzy przetrwali zatonięcie. Kryzys został zażegnany, a we flocie zapanował spokój – do czasu, aż prowadzący statek stanął w gigantycznych płomieniach, które pochłonęły całą armadę. Na dno poszedł tuzin jednostek, jednak znaleziono sprawcę. Był nim jeden niepozorny oficer. Mając wyłącznie karabin, rewolwer i zamiłowanie do niszczenia prochu, zatopił całą flotę. Tak potworna zbrodnia wymagała odpowiedniego poniżenia i kary, by nie zainspirować naśladowców. W trakcie osądu mężczyzna przestawił się jako Francis Fawkes, dziedzic Guya Fawkesa. Człowiek ten chciał dokończyć misję swojego przodka. Został skazany na stos. Piątego listopada Konspirator został przewleczony ulicami miasta i spalony na historycznym ognisku. Był związany, zamaskowany, ubrany jak kukła i wyszydzany przez ocalałych marynarzy. Ogień roztopił jego skórę i związał maskę z twarzą. W całkowitej agonii i gorączce przyszły do niego wspomnienia z dzieciństwa: pojękiwania schorowanego ojca, gorzkie łzy bezdomnej matki i kołysanka słabowitej babci. Zastanawiał się, jak wyglądałoby życie, gdyby historia potoczyła się inaczej. Przepełniony goryczą Konspirator przeżył dość długo, by ogień przepalił się przez więzy. Ci, którzy przetrwali jego gniew, mówią, że zszedł z niepokojącą aurą królewskości. Gapie uciekli a domy płonęły, gdy Konspirator szukał wody. Te uliczki do dziś pozostają zrujnowane i pełne popiołów. Konspirator zbiegł, zadowolony ze swych dokonań i zdeterminowany, by dokończyć misję spisku prochowego. Usłyszawszy o obietnicy dobrego zarobku i możliwości wykorzystania swego talentu, wyruszył nad rozlewisko, kontynuując swoją krucjatę.