Hunt: Showdown 1896 - Cień Kaptura
To DLC zawiera jednego łowcę, dwie bronie i jedno narzędzie: – Kaptur (łowca) – Niszczyciel Żeber (Krag Bayonet) – Kolekcjoner Oczu (łuk myśliwski) – Przecinacz Roju (noże do rzucania) Kaptur to imię wybrane przez mężczyznę, który doskonale wie, jak szybko porządek staje się chaosem po jednym, celnym pchnięciu ostrzem. Nazywał się kiedyś Horatio i jako dziecko zakłócał działanie feromonów kolonii mrówek, by potem obserwować, jak chodzą w kółko aż do śmierci. Czasem zapalał lampę, wyciągał rękę i czekał, aż robaki usiądą mu na dłoni. Następnie zamykał je w butelce i dokładnie oglądał, a nawet zwierzał się im, bo nie miał komu innemu. Horatio spostrzegł, że owady są bardziej podobne do ludzi, niż się wydaje. Zauważył, że tworzą też grupy z przywódcami i wspólnymi celami – zarówno dobrymi, jak i złymi. Podobnie jak jego ojciec Horatio rozpoczął naukę w akademii oficerskiej. Otaczał go tam system hierarchii, który fanatycznie pragnął zburzyć. Królowa roju jest warta żyć tysięcy robotnic. Podejście Horatia nie umknęło uwadze przełożonych i z czasem został on karnie wyrzucony z akademii. Nie miał nic, ale współczuł jedynie owadom – tak bardzo polegały na sobie, że w izolacji stawały się całkowicie bezbronne. Rozwinął więc wiedzę na temat insektów i przemocy. Zarabiał na życie poprzez wbijanie ostrza dokładnie tak, by spowodować jak największe zniszczenie. Jego praca doprowadziła go na rozlewisko – kolejna ćma przy kolejnym płomieniu. Horatio znalazł tam podobnych sobie ludzi zrujnowanych przez zepsucie. Podczas pierwszych łowów stanął twarzą w twarz (czy raczej twarzą wobec braku twarzy) z zabójcą, który jednym cięciem rozorał mu klatkę piersiową. Pozostawiony na śmierć i pokryty żukami doznał nagle olśnienia – rój otaczających go właśnie stworzeń może nie miał przywódcy, ale pierwotny instynkt każdego z nich popychał je do wyższych celów. Kaptur wyszedł z tej rozpaczliwej sytuacji i przysiągł, że osiągnie swój pełen potencjał.