Europa Universalis IV: Wealth of Nations
Wealth of Nations to drugie rozszerzenie cieszącej się wielkim uznaniem gry strategicznej Europa Universalis IV. Dzięki poświęconemu wymianie handlowej dodatkowi masz szansę sprawić, że bogactwa tego świata będą spływać wprost do Twego skarbca. Możesz m.in.: wywoływać w tajemnicy konflikty handlowe, wysyłać korsarzy z misją rabowania przeciwników, wykorzystywać traktaty pokojowe do zdobycia potęgi handlowej i stworzyć kupiecką metropolię, która znacząco wzmocni Twoją pozycję gospodarczą. Przeżyj epokę wielkich odkryć w tej wspaniałej grze z pogranicza handlu, dyplomacji i wojskowości, za którą stoją mistrzowie strategii – Paradox Development Studio. W grze Europa Universalis IV możesz pokierować wybranym narodem i stworzyć imperium, które przetrwa całe wieki. Główne cechy: Prowadź tajne działania dyplomatyczne w celu wywołania konfliktów handlowych: Posłuż się umiejętnościami negocjacyjnymi i nowymi możliwościami dyplomatycznymi, aby wywołać zatargi handlowe pomiędzy Twoimi konkurentami. Wynajmuj kaprów i rabuj konkurentów: Wysyłaj wynajętych korsarzy na misje rabunkowe. Osłabisz w ten sposób rywali, wydając ich komercyjne przedsięwzięcia na pastwę lokalnych piratów. Pamiętaj jednak, że zwiększysz tym samym ryzyko wybuchu wojny, którą ofiary napaści będą miały prawo wypowiedzieć. Stwórz nową metropolię handlową i wzmocnij swoją pozycję gospodarczą: Zmień wybrany port w centrum handlu, które będzie funkcjonować niezależnie od stolicy Twojego kraju w nadmorskiej prowincji na tym samym kontynencie. Ulepszony handel w ośrodkach interioru: Kupcy prowadzący interesy w ośrodkach handlowych w głębi lądu otrzymują wyższe premie zależnie od skuteczności handlowej Twojego kraju. Premie te zwiększą Twoje możliwości handlowe w odległych centrach interioru. Zakładaj Kompanie Wschodnioindyjskie: Wzmocnij swoją sieć handlową i wkrocz na zamorskie rynki dzięki Kompaniom Wschodnioindyjskim. Realizuj gigantyczne projekty budowlane (Suez, Kilonia czy Kanał Panamski), które otworzą nowe szlaki handlowe wiodące przez oceany. Zagraj jako hinduski przywódca i wybierz bóstwo, które będziesz czcić.