Europa Universalis IV: Lions of the North
Europa Universalis IV: Lions of the North wprowadza nowe drzewka misji i historyczne opcje związane z kilkoma narodami Morza Bałtyckiego. Wiele z nich obejmuje nowe „wielowątkowe misje”, które pozwalają Ci poznać alternatywne historie kształtowane przez Twoje decyzje, zapewniając ogromną różnorodność i regrywalność. Europa Universalis IV: Lions of the North zawiera trzy nowe drzewka misji: ◾Dania: Przywódca unii kalmarskiej chce zjednoczyć królestwo i pragnie dążyć do dominacji handlowej oraz politycznej w regionach handlowych Hanzy i Morza Północnego. ◾Szwecja: To rodzące się mocarstwo może zapanować nad Skandynawią, interweniując w sprawach kontynentu i dominując go. ◾Norwegia: Oprzyj się wpływom potężnych partnerów i wyznacz nowe szlaki na Morzu Północnym oraz Atlantyku, budując swą morską potęgę. ◾Skandynawia: W miarę rozwoju mroźnego regionu zjednoczone narody północy zyskują nowe możliwości demonstrowania swojej siły. ◾Zakon krzyżacki: Niegdyś potężne, powstałe na fali krucjat państwo walczy teraz o przetrwanie w obliczu polsko-litewskiego zagrożenia. Przeistocz państwo zakonne w Prusy lub odkryj na nowo potęgę fanatyzmu, tocząc wojnę religijną. ◾Polska, Litwa i Rzeczpospolita Obojga Narodów: Zjednocz królestwa i zapewnij tym rozległym ziemiom możliwości rozwoju, zachowując jedność w obliczu oporu krnąbrnej szlachty. ◾Zakon Kawalerów Mieczowych i Kurlandia: Prowadź krucjatę, rywalizując z bezbożnym sąsiadem, lub zsekularyzuj państwo. ◾Ryga: Ryga, głęboko religijne wolne miasto należące do Ligi Hanzeatyckiej, może wpływać na politykę związku handlowego, podżegając do konfliktów i czerpiąc z nich zyski. ◾Gdańsk: To ważne miasto-państwo może stać się zaczątkiem narodu pruskiego. ◾Gotlandia: Wyznacz kierunek rozwoju wyspy, wybierając monarchię, republikę kupiecką lub pastwo piratów, aby zdominować Bałtyk. ◾Finlandia: Uwolniona od szwedzkich rządów Finlandia może znaleźć własne przeznaczenie. Ponadto pakiet zawiera: ◾Wyjątkowe reformy państwowe: Nowe opcje reform państwowych dla wielu narodów w regionie. ◾Nowe typy jednostek: Po spełnieniu określonych warunków możesz rekrutować szwedzką piechotę karolińską i polsko-litewską skrzydlatą husarię. ◾Nowe przywileje stanów dla regionalnych mocarstw. ◾Nowe grafiki jednostek: 35 nowych grafik jednostek narodów skandynawskich i bałtyckich. ◾Nowa muzyka: 3 nowe utwory na motywach skandynawskich i kolejne 3 na motywach bałtyckich.