Shadowgate (remake)
"Het legendarische avontuur is van de grond af aan opnieuw ontworpen, met een berg nieuwe breinbrekende puzzels, vele nieuwe kamers met prachtige, handgeschilderde grafische details en meer voorwerpen om te gebruiken. Deze nieuwe consoleversie bouwt voort op de volledig vernieuwde remake van het oorspronkelijke Shadowgate en biedt een verbeterde gebruikersinterface en een intuïtieve besturing via een pictogrammenwiel om spelers te helpen op hun missie. Maak je klaar, moedige avonturier, want het levende kasteel wacht! First-person-avontuur: gebruik je inventaris, kaartsysteem en intuïtieve interface om je missie te volbrengen. Gevaarlijke kerkers: volop prachtig geïllustreerde kamers met zowel nieuwe als bekende locaties bieden een nieuwe speelervaring. Breinbrekende puzzels: vele nieuwe en vernieuwde puzzels die het originele spel naadloos aanvullen. Moeilijkheidsniveaus: vier verschillende moeilijkheidsniveaus (van beginner tot expert) die elk een andere speelervaring en puzzelstructuur bieden. Probeer voor de ultieme uitdaging de Ironman-versie, waarbij opslaan niet mogelijk is en spelers het spel dus in één keer moeten uitspelen. Retro-versie: waan je in 1989! Schakel deze versie in om Hiroyuki Masuno’s originele chipmelodieën te beluisteren, van kamer naar kamer te gaan met gepixeleerde overgangen en de tekst in retro-opmaak te volgen. Verhaal: Shadowgate heeft dramatische cutscenes en dezelfde fantastische verhaalvertelling die je verwacht van de originele makers. Filmmuziek: een digitaal georkestreerde, dynamische soundtrack die tijdens het spelen verandert, door component Rich Douglas. Geluidslandschappen: een geluidsontwerp volledig gebaseerd op sfeer en puzzels, met honderden geluidseffecten."