Rad Rodgers
Rad is een onstuimige jongen die misschien te veel games speelt. Na 's nachts ingedut te zijn na een lange gamesessie, wordt Rad wakker en ziet hoe zijn oude console zichzelf aanzet. Opeens wordt hij door een draaikolk zijn tv ingezogen en wordt hij de ster in zijn eigen videogame. Deze game brengt de platformspellen van de jaren '90 terug en is geïnspireerd door klassiekers als Commander Keen, Conker, Ruff'n'Tumble en Jazz Jackrabbit. Kenmerken Wapens: Dusty voorziet Rad van 7 radicale wapens. Geluid/muziek: Andrew Hulshult heeft een geweldige en authentieke soundtrack voor de game gecreëerd, compleet met MIDI-achtige muziek... en synthesizers! Het Pixelverse: Hoewel Rad en Dusty een geweldig team vormen, kan alleen Dusty in het elektrische Pixelverse, een gevaarlijk domein dat tijd en ruimte op zijn kop zet en voorbij de gamewereld bestaat. Klassieke geheimen: De game bevat moeilijk te vinden verzamelbare voorwerpen in soms nog moeilijker te vinden geheime ruimten.