Los puzzels op om post te bezorgen in een utopische atompunkwereld. "Pnevmo-Capsula" is een casual avonturenspel. Je reist naar een alternatieve utopische atompunkwereld als een karretje dat post bezorgt. De tijd lijkt hier stil te staan sinds de jaren 1930-1960. De stad is verbonden door één enkel systeem van rails, sporen en leidingen. Het kleinste onderdeel van dit bizarre systeem is de mechanische post. De post wordt hier bezorgd door karretjes op smalle rails, en jij speelt de rol van zo'n karretje. Op weg naar het doel vind je obstakels, barrières, diverse puzzels, doodlopende wegen en doolhoven. Naarmate je vordert, zal je bizarre woonruimtepuzzels tegenkomen: de "conciërgecabine" op een elektriciteitspaal, gemaakt van dwarsliggers; een "luchtplatform" met huizen op hoogte; "De hut van de kunstenaar" die direct aan het elektriciteitsnet is bevestigd! Tussen alle wilde ideeën zal de speler op een intuïtief niveau het doel van de objecten en hun functionaliteit begrijpen.