Epic Chef
Epic Chef is een verhalende avonturengame met een snufje boerderij-life-sim en craften, via een interactieve kookervaring bereid tot een overheerlijke maaltijd. Dit alles wordt opgediend met een sausje van humor en afwisselende personages, geïnspireerd door klassiekers zoals Mister Ajikko en de teksten van Sir Terry Pratchett. Pak je spatel stevig vast en word... Epic Chef! Bereid je voor op een unieke culinaire missie in de rol van Zest. Je begint als nederige boer en bouwt een boerderij waar je heerlijke ingrediënten verbouwt, machines in elkaar zet en door verrukkelijk te koken de Epic Chef van Ambrosia wordt! DE KOKENDE MASTERCHEF In Epic Chef combineer je ingrediënten die je met culinaire precisie samenvoegt en mengt om de smaakelementen Vitaliteit, Raffinement en Karakter in je gerechten leggen. Dit vormt de kern van de kookervaring die je onder de knie moet krijgen om de allerbeste chef te worden in Ambrosia. HEERLIJKE GERECHTEN Synergie tussen gerechten en eigenschappen van ingrediënten vormen een dynamisch systeem voor het creëren van recepten, voor een uniek menu vol likkebaardend lekkere heerlijkheden. Serveer je rat met tomaten en aardappelen? Je bedoelt zeker tomatensoufflé en plaagplakjes in meelkostsaus? INTENSE STRIJD TUSSEN CHEFS Neem het op tegen rivaliserende chefs tijdens epische culinaire clashes en schop het tot kookkoning van Ambrosia! Je gerechten worden beoordeeld op allerlei aspecten, zoals smaak en kwaliteit. Elk jurylid vindt andere dingen lekker, dus geen enkele strijd is hetzelfde. Word een nog betere chef door sauzen te gebruiken of de eigenschappen van je gerechten aan te passen om de jury te beïnvloeden. ZELFGEKWEEKT EN ZELFGEMAAKT Verbouw je eigen gewassen, zoals fruit en groente, verzamel grondstoffen om gespecialiseerde machines te maken die je ingrediënten verwerken en zelfs nieuwe receptonderdelen maken. Ondertussen zorg jij voor een uitbundige mix van dieren, waaronder koeien en eenhoorns! En vergeet niet je vervallen landhuis te repareren en verbouwen, waar het nog weleens kan spoken. BEZOEK AMBROSIA Welkom in Ambrosia, waar wereldberoemde gastronomische heerlijkheden en agrarische wonderen hand in hand gaan. Verken alles wat Ambrosia je te bieden heeft naar hartenlust, van slingerende nauwe steegjes tot weelderige groene velden en van unieke restaurantjes tot bruisende herbergen, allemaal vol 'vriendelijke' inwoners die je graag willen ontmoeten.