Bumblebee - Little Bee Adventure
Bumblebee - Little Bee Adventure is een verhaalgedreven, verhalend 3D-vluchtverkenningsspel waarin je een kleine bij bestuurt op zijn reis om een nieuw thuis te vinden. Op zijn zoektocht naar een mooi en passend thuis ontdekt het verre oorden, vriendelijke en rustige dieren, en verbazingwekkende en gevaarlijk ogende habitats. Het spel is een vredige en ontspannende ervaring en biedt een interessant metaverhaal, het gevoel piepklein te zijn als een bij, de mogelijkheid om vrij rond te vliegen en plezierige geweldloze gameplay om te ontspannen na een dag gevuld met stress en gedoe. Je begint in een schoolgebouw waar schijnbaar onlangs iemand jarig is geweest. Je weet niet meer wat je daar doet, maar de omgeving is helder en nogal onvriendelijk. Je bent een piepklein bijtje in een reusachtige omgeving en je beweegt je voortdurend voort. Je bent vrij om te vliegen waar je maar wilt en het level naar hartelust te verkennen. Nadat je een beetje hebt rondgespeeld en hebt genoten van de sensatie van het vliegen begin je de nabijgelegen gebieden en verborgen geheimen te ontdekken en een paar verschillende voorwerpen te vinden. Ten eerste zijn er energiedrankjes die je energiemeter vullen om steeds sneller te vliegen tot je energie op is. Ten tweede zijn er overal in de levels gouden bloemen verstopt die je kunt verzamelen als beloning voor het verkennen van zelfs de meer verborgen delen van de levels - het verzamelen van al deze bloemen ontgrendelt een extra prestatie in elk level. Last but not least zijn er de helder schijnende kennisscherven die je de weg wijzen naar het volgende gebied. Telkens als je er een hebt verzameld, zal de volgende voor je verschijnen en je de juiste weg wijzen. Als je een bepaald aantal knowledge shards hebt gevonden, kun je het volgende gebied betreden en gaat het verhaal verder. Elk gebied is een ander deel van een wereld die een bij kan beleven en een stapje verder kan gaan om een nieuw thuis te vinden. Daarom heeft elk level een ander kleurenthema, algemene setting, sfeer en verhaal. Aan het begin van elk gebied is een korte pauze waarin een deel van een gedicht wordt voorgelezen. Het gedicht gaat over de bij en zijn reis om een nieuw huis te vinden en legt een beetje uit over het level dat voor hem ligt.