Verander de soldaten van XCOM in ultieme alienjagers met indrukwekkende, nieuwe wapens en pantsers. Daarmee ben je opgewassen tegen de nieuwe buitenaardse leiders die je team tijdens deze campagne achtervolgen. Daarnaast ontvang je nog meer cosmetische aanpassingen voor de soldaten en de Avenger en een nieuwe, epische missie waarin Central Officer Bradford hulp krijgt van een oude vriend.