VED
VED is een verhalende RPG met prachtige, met de hand getekende vormgeving en animatie, in combinatie met een uniek teleporteersysteem, turn-based gevechten en roguelite-elementen. Ga volledig op in een fantasievolle wereld met een diepgravend verhaal, tientallen onomkeerbare, mogelijke gevolgen en alternatieve eindes en toegankelijke, maar toch uitdagende gameplay! In VED kruip je in de huid van Cyrus, een jonge held die naar de stad Micropolis trekt in de hoop een nieuw leven op te bouwen. Daar komt hij plots tot de ontdekking dat hij zichzelf kan teleporteren tussen twee verbonden werelden met mysterieuze vliegende eilanden, vreemde wezens en gevaarlijke monsters. Het is het begin van een interactief verhaal waarin elke beslissing ertoe doet. Help Cyrus de waarheid achter dit magische oord te ontdekken en beslis over het lot van twee werelden. Om dat te doen, moet je de machtige magie van de Veds onder de knie krijgen. De gigantische fantasywereld, de personages en de vormgeving zijn geïnspireerd door verschillende culturen en mythologieën. Tijdens Cyrus' avontuur stuit je op allerlei facties die stuk voor stuk anders tegen de gebeurtenissen in de stad aankijken. Door de inwoners van zowel het magische land als de echte wereld een handje te helpen, komt Cyrus meer te weten over zichzelf, beide universums en – bovenal – hoe hij de werelden kan redden… of verwoesten. Maak nieuwe gebouwen in het troglodietendorp om nieuwe spreuken te ontgrendelen en creëer unieke vaardighedencombinaties. Ontdek welke magische krachten je het beste kunt bundelen om snel korte metten te maken met vijanden en zelfs de machtigste bazen te verslaan. Ga als volleerd Ved-magiër op ontdekkingsreis door twee verschillende werelden, vol bizarre wezens! Hoofdkenmerken: ■ Een niet-lineair verhaal waarin elke beslissing onomkeerbare gevolgen en alternatieve eindes kan veroorzaken. ■ De verschillende facties kijken elk anders tegen de gebeurtenissen aan. Door het dynamische relatiesysteem kun je de beslissingen van belangrijke personages beïnvloeden. ■ Vernieuwend turn-based gevechtssysteem. Kies positie om zo effectief mogelijk de strijd aan te gaan. ■ Bouw een dorp voor jezelf en je bondgenoten om nieuwe vaardigheden te ontgrendelen. ■ Het systeem van unieke, interactieve gebeurtenissen vervloekt of zegent de held, mogelijk tot het einde van de game. ■ Inclusief een eclectische begeleidende soundtrack, met een combinatie van symfonische muziek, folk en hiphop.