Bedwing hoge veengebieden, uitdagende hellingen en krappe bochten in Train Sim World: Northern Trans-Pennine, dat een vervlogen tijdperk van de Britse spoorwegen bulderend terug tot leven brengt. Bestuur je treinen op een verouderd spoornetwerk met ouderwetse infrastructuur, zonder moderne veiligheidssystemen om je te ondersteunen. Alle stations, seinen en mijlpalen zijn voortreffelijk gereproduceerd en voelen zo echt dat je bijna terug in de tijd kunt reiken om ze aan te raken. Het is jouw taak om passagiers te vervoeren over de beroemde Trans-Pennine Railway. Dirigeer je krachtige locomotieven en geniet van de charme van spoordiensten die tegenwoordig niet meer bestaan op de kronkelende spoorweg door de Engelse Pennine Hills. Of je nu rijdt, meerijdt of de actie bekijkt: je ervaart alle beelden en geluiden van een lang vervlogen hoofdstuk van de Britse spoorwegen.