Ervaar moderne pendeltreinen en het prachtige, pittoreske landschap van Zuid-Engeland in Train Sim World: East Coastway. Bestuur je treinen op een spoorwegnetwerk zoals dat tegenwoordig is, compleet met moderne signalering op een route die forenzen- en havenoperaties definieert. Alle stations, seinen en mijlpalen zijn voortreffelijk en realistisch gereproduceerd dat je ze praktisch aan kunt raken. Het is jouw taak om passagiers en vracht langs de Engelse zuidkust naar Brighton te vervoeren, de oudste kustplaats van het land met een spooraansluiting. Beheer de complexiteiten van een moderne spoorweg, compleet met aftakkingen waarop treinen volgens het spoorboekje moeten rijden zodat alles op tijd loopt. Of je nu bestuurt, meerijdt of de actie gadeslaat: je ervaart alle bezienswaardigheden en geluiden van een moderne spoorweg.