Let op: Tees Valley Line is vereist als afzonderlijke aankoop om de content van deze uitbreiding te kunnen gebruiken. De English Electric Type 1, later bekend als de BR Class 20, werd in de jaren vijftig ontwikkeld en was voor British Railways de eerste grote stap op weg naar dieselisering. Tussen 1957 1968 werden er in totaal 228 van geproduceerd. In tegenstelling tot nieuwere locomotieven hadden de locomotieven van de Class 20 een vrij uniek, tankmotor-achtig ontwerp. Zichtbaarheid bij het reizen met de neus vooruit werd al gauw reden tot zorg, waardoor men vaak twee aan de neus gekoppelde Class 20's zou gaan zien. Hoewel het enkele van de oudste diesels zijn, zijn de 'Choppers' tot op de dag van vandaag in operationeel gebruik gebleven en hebben ze hun plaats in de harten van liefhebbers verdiend. Nu komt Type 1-tractie tot leven in Train Sim World, klaar voor zware dienst op de Tees Valley Line!