De spoorwegen zijn van jou in Train Sim World 5! Ga nieuwe uitdagingen en rollen aan terwijl je de sporen en treinen van iconische steden op 3 nieuwe routes leert beheersen. Dompel jezelf onder in de ultieme spoorweghobby en begin aan je volgende reis. Laat je meeslepen door de forenzenchaos van de WEST COAST MAIN LINE, inclusief de Northwestern Class 350 en meer. Variatie in overvloed op de kronkelende KINZIGTALBAHN met de kantelende DB BR 411 ICE-T en meer. De zonovergoten sporen van de SAN BERNARDINO LINE zijn het toneel van Metrolink-verplaatsingen, aangedreven door de MP36 en F125. Een nieuwe manier om te spelen! In de CONDUCTEURMODUS kruip je in de rol van een conducteur op elke dienst. ROUTEHOPPEN: snel reizen tussen routes om de actie bij elk station mee te maken. LIVEKAART: Bekijk elke route in realtime vanuit de lucht en raak vertrouwd met de locaties van de stations. Met CREATORS CLUB, FOTOMODUS en meer begin je je eigen reis op je eigen manier. Bepaalde functies van het spel, inclusief online communicatie en andere online functies, zijn mogelijk niet beschikbaar voor Xbox-kinderaccounts. Bij Xbox worden 'kinderen' gedefinieerd als spelers jonger dan 13 jaar, tenzij de lokale wetgeving een andere definitie aanhoudt.